Nyhetsbrev

Var uppdaterad med de senaste nyheterna inom hälsa och näringslära!



Rekommendera

Dagligt tips

Sluta röka
Ända sedan 60-talet har det varit känt att rökning är skadligt. Om du själv har svårt att sluta, varna din omgivning om rökningen.

Dr. Lindmark
Hem arrow Nyheter arrow Forskning och vetenskap arrow Mjölk skyddar hjärtat

Mjölk skyddar hjärtat Utskrift E-post
2006-03-20
En norsk studie visar att individer med högre intag av mjölkfett har avsevärt lägre risk (-64%) för första infarkt.

Exakt vilken komponent som skyddar är ännu inte känt. Mjölk har under lång tid haft oförtjänt dåligt rykte.

Källa: European Journal of Clinical Nutrition (2006) 60, 236–244.
 
< Föregående   Nästa >
Annonser
Morepa
Colizin
herstat
Efamol
Eskimo
chCounter: MySQL error!
SQL query:

Error number: 130
Incorrect file format 'c'
Script stopped.