Nyhetsbrev

Var uppdaterad med de senaste nyheterna inom hälsa och näringslära!



Rekommendera

Dagligt tips

Sluta röka
Ända sedan 60-talet har det varit känt att rökning är skadligt. Om du själv har svårt att sluta, varna din omgivning om rökningen.

Dr. Lindmark
Hem arrow Nyheter arrow Forskning och vetenskap arrow Antioxidanter skyddar synen

Antioxidanter skyddar synen Utskrift E-post
2006-08-01
Vitamin E och liponsyra minskar synförlusten i en musmodel med retitinits pigementosa.

Studierna har utförts på det mycket välkända Johns Hopkins Universitetet i Baltimore, USA och ger ytterligare stöd för att antioxidanter är bra för ögonens hälsa.

Källa: Proceedings of the National Academy of Sciences, Online Juli 2006
 
< Föregående   Nästa >
Annonser
Morepa
Colizin
herstat
Efamol
Eskimo
chCounter: MySQL error!
SQL query:

Error number: 130
Incorrect file format 'c'
Script stopped.