|
Sallad bättre näringsvärde än många tror |
|
|
|
2006-09-15 |
Sallad bättre näringsvärde än många tror
Data från en omfattande studie med mer än 17.500 personer visar för första gången att konsumtion av sallad och råa grönsaker direkt påverkar innehållet i blodet av folsyra, vitamin C och E, lycopen och olika naturliga karotenoider. Ofta har både lekmän och forskare avfärdat betydelsen av sallad. Dessa nya rön understryker vikten av sallad och råa grönsaker.
Källa: Journal of the American Dietetic Association, September 2006.
|